The title of your home page You could put your verification ID in a comment Or, in its own meta tag Or, as one of your keywords Your content is here. The verification ID will NOT be detected if you put it here. مخترع جوان ايراني موفق به ابداع نخستين كيف نانويي ضد امواج تلفن همراه در آلمان شد
 
دانشگاهی
مدیریت ارشد وب
 
 

 
علي جاسب:

مخترع جوان ايراني موفق به ابداع نخستين كيف نانويي ضد امواج تلفن همراه در آلمان شد.



كيف نانويي تلفن همراه ابداعي در مدتي كوتاه در كشورهاي فرانسه، هلند، سوييس، بلژيك،‌ اتريش و هند نيز با استقبال مواجه شده است، 

به گزارش دانانيوز،علي جاسب، مخترع ايراني در گفت‌وگو با ايسنا در تشريح پوشش‌هاي نانويي ابداعي خود گفت: در اين طرح، با تزريق تركيبات نانونقره به الياف بافتي، پارچه‌اي با خاصيت جذب امواج الكترومغناطيسي توليد و با استفاده از آن پوشش ويژه تلفن همراه ساخته شده كه كاربر هنگام حمل تلفن و حتي در زمان مكالمه يا ارسال و دريافت پيام كوتاه، تلفن را همواره در داخل آن نگه مي‌دارد و بدين ترتيب امواج ناشي از عملكرد تلفن همراه جذب اين پوشش شده و از تماس آن با بافت‌هاي مختلف بدن كه آسيب و عوارض سوء متعددي در پي دارد پيشگيري مي‌شود.

وي با بيان اينكه كيف نانويي تلفن همراه ابداعي در مدتي كوتاه در كشورهاي فرانسه، هلند، سوييس، بلژيك،‌ اتريش و هند نيز با استقبال مواجه شده است، خاطرنشان كرد: اين پوشش تلفن همراه موسوم به ايوال كه همچون ديوار الكترومغناطيسي عمل مي‌كند، در مارس2007 در آلمان و همچنين در ايران به ثبت رسيده و آزمايش‌هاي كيفي انجام شده توسط موسسه تحقيقات راداري و الكترومغناطيسي (وابسته به ارتش آلمان كه يكي از معتبرترين مراكز تحقيقاتي در اين حوزه است) كارايي چشمگير پوشش ابداعي در جذب امواج و جلوگيري از اثرات زيان بار آن را تاييد كرده است.

جاسب با اشاره به برخي مطالعات و گزارشات منتشره درباره عوارض امواج تلفن همراه گفت: تحقيقات متعدد، سرطان‌زا بودن امواج تلفن همراه و صدمات مختلف آن به سلول‌ها و بافت‌هاي مختلف بدن از جمله كاهش توان باروري مردان و تشديد خطر بروز بيماري‌هاي مختلف مثل آلزايمر و پاركينسون و تضعيف سيستم دفاعي بدن را اثبات كرده است و البته چنين تحقيقات و يافته‌هايي همواره تحت‌الشعاع منافع تجاري كلان بازار بزرگ تلفن همراه بوده است.

وي با بيان اين كه اغلب كاربران تلفن همراه مشكلاتي چون احساس سوزش و سردرد، اختلال در خواب، كاهش تمركز و افت حافظه را پس از مكالمه طولاني با تلفن همراه تجربه كرده‌اند، خاطرنشان كرد: با توجه به يافته‌هاي مستند محققان، توصيه‌ها و هشدارهاي جدي درباره خطرات استفاده كنترل نشده از تلفن همراه در كشورهاي مختلف مطرح است به طوري كه در كشورهايي مثل سوييس، كانادا و اتريش به طور جدي درباره خطرات استفاده از تلفن همراه توسط كودكان و نوجوانان زير 16 سال كه از گروه‌هاي آسيب‌پذيرتر نسبت به امواج الكترومغناطيسي تلفن همراه هستند به خانواده‌ها هشدار مي‌دهند.

وي با بيان اين كه طبق تحقيقات، مبتلايان به برخي بيماري‌ها مثل امراض قلبي، تالاسمي و ديابت نسبت به اين امواج آسيب‌پذيرترند و همچنين استفاده همزمان تلفن همراه با وسايلي مثل تلويزيون، رايانه، ماكروفر به دليل تداخل امواج و همچنين قرار گرفتن در فضاهاي محصور مثل داخل خودرو يا هواي آلوده شهرها مخاطرات امواج تلفن همراه را تشديد مي‌كند اظهار كرد: با توجه به اين كه تاثيرات سوء تلفن همراه علاوه بر كاربر كساني را كه در فاصله مشخصي از وي قرار دارند نيز تحت تاثير قرار مي‌دهد در برخي از كشورهاي اروپايي بحث احتياط و محدوديت در استفاده از تلفن همراه در اتوبوس و ساير اماكن پرازدحام دنبال مي‌شود.

اين مخترع درباره ايده ساخت پوشش‌هاي ضد امواج تلفن همراه گفت: سال‌ها پيش از زماني كه نوجوان بودم و اولين نمونه‌هاي تلفن همراه در آلمان به بازار آمد از استفاده كنندگان پر و پا قرص اين تلفن‌ها بودم و يادم هست موقع مكالمه با تلفن همراه كه آن موقع بسيار بزرگتر از نمونه‌هاي فعلي بود با سر درد مواجه مي‌شدم. اين مساله من را به فكر انداخت كه تحقيقاتي درباره امواج تلفن همراه و تاثيرات آن انجام دهم.

مخترع كيف ضد امواج الكترومغناطيسي تلفن همراه گفت: براساس تحقيقاتي كه در جريان اين اختراع انجام دادم تقريبا هيچ بافتي از بدن از تاثيرات امواج تلفن همراه مصون نيست. چون اين پرتوها مستقيما بر ساختارهاي بدن از جمله DNA، پروتيين‌ها، آنزيم‌ها و مولكول‌هاي حياتي مانند هموگلوبين خون تاثير مي‌گذارد و به عبارت ديگر ساختار ژنتيكي موجودات را درگير مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: در دوران دانشجويي حين تحقيقاتم در اين مورد به يكي از پروژه‌هاي فضايي ناسا برخوردم كه در آن براي جلوگيري از نفوذ امواج الكترومغناطيسي به تجهيزات فضايي آنها را با پوششي حاوي نقره مي‌پوشانند. آن موقع بود كه ايده استفاده از الياف و پوشش‌هاي حاوي ذرات نقره به ذهن من رسيد و در نهايت چنين پوششي را ساخته و سال گذشته به عنوان اختراع در آلمان ثبت كردم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
بهمن 1390
دی 1390
اسفند 1389 بهمن 1389
افزایش آمار بازدید
پيوندها

ما را با نام افزایش بازدید رایگان سایت و وبلاگ لینک کنید و ادرس خود را نیز ثبت کنید







ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 244
بازدید دیروز : 420
بازدید هفته : 3778
بازدید ماه : 7633
بازدید کل : 160579
تعداد مطالب : 411
تعداد نظرات : 105
تعداد آنلاین : 1

 
 
 
افزایش آمار بازدید